הברקת תכשיטי כסף – טיפים שימושיים

0
3026
הברקת תכשיטי כסף – טיפים שימושיים

תכשיטי כסף איכותיים (Sterling Silver 925), הם פיתרון נהדר למראה יוקרתי שאינו דורש מהעונדת לקחת משכנתא שניה על הבית. כאשר תכשיט הכסף חדש ומבריק, בהנחה שמדובר בתכשיט באיכות גבוהה, הוא נראה נהדר. ישראלים רבים נוטים שלא לרכוש תכשיטי כסף, כי אחוזי הלחות הגבוהים בארץ גורמים להם לאבד את הברק הראשוני שלהם תוך זמן קצר. אולם, קיימות דרכים רבות לשמור על התכשיט, להגן עליו מפני השחרה ולנקות אותו כשצריך.

שמירה על תכשיטי כסף

מיותר לציין כי לפני מקלחת, הדחת כלים וכדומה – חשוב להסיר את כל התכשיטים. אך מה שרבים אינם חושבים עליו, הוא שכאמור, ארץ ישראל מתאפיינת באחוזי לחות גבוהים וכידוע – מתכות ולחות לא הולכים טוב יחד (קורוזיה). אל תניחו את תכשיטי הכסף שלכם בסלסלה פתוחה על השידה, שימו אותם בקופסא סגורה, עדיף מרופדת, בתוך אחת המגירות.

טעות נפוצה נוספת, היא ענידת תכשיטי כסף אחרי מקלחת ומריחת קרם גוף. ברור שכאשר עונגים את התכשיט, לא ניתן למנוע מגע עם הלחות באוויר או הזיעה, אך מומלץ לנגב מהאזור בו עונדים את התכשיט את שאריות קרם הגוף. קרם גוף גורם לאבדן הברק, כמובן שגם קרם ידיים או קרם פנים.

ניקוי תכשיטי כסף

עם הזמן, תכשיטי כסף צוברים לכלוך והברק שלהם נפגע. לא ניתן למנוע זאת, אך ניתן לנקות ולהבריק אותם מחדש. כדאי מאוד להימנע משימוש בחומרים שאינכם מכירים, חלק מהחומרים הללו עלולים להזיק לתכשיט. אם בכל זאת תתעקשו לנסות את חומר הניקוי הזה, כדאי לבדוק אותו על תכשיטי כסף "זולים" יותר או כאלו שאינם חביבים עליכם במיוחד. גם שם, תוכלו לנסות את החומר על חלק פנימי של התכשיט, כזה שאינו גלוי לעין בעת ענידתו.

כמובן שזה בעייתי כאשר אלו הם תכשיטים בעבודת יד, קטנים ועדינים, אך תכשיטים כמו שעוני כסף, מאפשרים בדיקה של החומרים הללו על חלקן הפנימי של רצועות השעון.

בשביל ללכת "על בטוח", ניתן לעשות שימוש בתערובת Home made, המכילה את הרכיבים הבאים: מלח דק, סודה לשתיה, מעט סבון כלים ומים. יש לערבב את החומרים לפי היחס הבא: 50% מים ו – 50% הנותרים יתחלקו שווה בשווה בין שלושת החומרים.

לאחר המסת החומרים ויצירת תמיסה אחידה, ניתן להשרות את התכשיט בתמיסה למשך 1 – 2 דקות, לשטוף אותו במי ברז ולנגב במטלית כותנה יבשה ורכה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן