כיצד לבחור פנינים?

0
5277
כיצד לבחור פנינים?

סוגי פנינים כוללות פנינים טבעיות, פנינים מעובדות ומלאכותיות. רוב הפנינים שתמצאי בחנויות תכשיטים הן פנינים מעובדות. פנינים טבעיות הן נדירות ביותר. פניני טבע מעובדות יכולות להיות ממים מתוקים או מים מלוחים.

צבעי הפנינים זמינים בלבן, ורוד, ירוק, שחור או אפילו סגול.

פנינה טבעית נוצרת כאשר צדפה מניחה שכבות או מכסהמעל גרגרחול.

פנינהמעובדת נוצרת על ידי הכנסה מלאכותית של הגרגרים לתוך הצדפה.

פנינים מלאכותיות הינן חרוזי זכוכית חלולים מלאים שעווה או חרוזי זכוכית או פלסטיק.

צורת הפנינה קובעת במידה רבה את עלותה. פניניםבעלות עיגול מושלם הן היקרות ביותר. פנינים יכולות להגיע בצורות שונות: שטוחות,בצורת דמעה, אובליות, בצורת ביצה או כפתור.

גודלה של פנינה טבעית נמדדת על ידי גרעין, אשר שווה כרבע קראט.

פנינה נשפטת גם על ידי זוהר, במילים אחרות כמה יפההאור אשר משתקף בחזרה דרך שכבות של צדף.

אבחנה נוספת בין פנינים מתבצעת על ידי פגמים: בליטות, צבע, קמטים, שריטות, גומות, כתמים וסדקים.

אורך של השרשרת נלקח בחשבון כאשר מחליטים על מחיר התכשיט. לדוגמא אורכו של ענק פנינים הינו 14 עד 16 ס"מ. שרשרת נסיכה אורכה 16 עד 20 ס"מ.תכשיט האופרה זמין באורך 28 עד 36 ס"מ.

סוגי אבזמי התכשיטים משפיעים על המחיר גם כן. כמה שרשראות פנינים זמן "אבזמים התעלומה" לאן את השרשרת יכול להיות מפורק כדי ליצור שרשראות קטנות או צמידים. נטילת אלה אבזמי בנפרד עלול לדרוש קצת הדרכה על ידי התכשיטן, כמו להתעסק עם אבזמים עשוי לשבור את השרשרת.

ניתן לבדוק אם התכשיטים הן פנינות אמיתיות על ידי העברת הפנינה על השיניים. פנינה אמיתית מרגישה מחוספסת נגד השיניים, בעוד חיקוי פנינה מרגיש חלק.

זכוכית מגדלת היא דרך נוספת לבדיקה. אם פני שטח הפנינה מגורען, הפנינה כנראה מזויפת. עם זאת אם לפנינה יש מראה של קשקשי שורות, הפנינה אמיתית..

אין דירוג סטנדרטי עבור פנינים, ולכן הדרך הטובה ביותר לקנות מחרוזת, עגילים או צמידי פנינים היא לבצע השוואות בין תכשיטים שונים בחנויות שונות. יתרון נוסף היא יצירת קשר תכשיטן אמין, ולזכור שאם ההצעה לרישת התכשיטי נשמעת טובה מדי להאמין, כנראה שיש דברים בגו.

תכשיטים המשלבים פנינים נשארו וכנראה ישארו באופנה לאורך השנים בגלל עדינותם ומראם הקלאסי.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן