סימטריות של יהלום

0
3821
סימטריות של יהלום

סימטריות של יהלום היא עניין חשוב ביותר, שכן ביכולתו להשפיע ישרות על ערך האבן. באופן כללי, ככל שהאבן יותר סימטרית היא יותר יקרה. מעבר לערכה, הסימטריות משפיעה על הברק של האבן. הגדרת הסימטריות היא החזרת האור באופן שווה בדיוק מכל צדדיה וכמובן שסידור הפאות באבן הינו סימטרי.

ברכישת יהלום על הלקוח להתבונן היטב לא רק בצורתו החיצונית, אלא גם להתבונן לתוך האבן ולזהות את הפאות הפנימיות ע"מ לוודא שהאבן אכן סימטרית. ברוב המקרים, כשמדובר באבן כמעט סימטרית, לא יהיה ניתן להבחין בפגמים בעין בלתי מזוינת. עם זאת, בבדיקה מקצועית, כל סטייה מהסימטריות תתגלה ותוריד מערכה של האבן.

בבדיקת הסימטריות יש לבחון את כל חלקי היהלום – הפאות, החגורה וכו'.

הבעיות הנפוצות ביותר הן שולחן שאינו ממורכז (שזהו המצב הקל ביותר לזיהוי) או שהקצה המחודד של היהלום אינו ממורכז. במקרים כאלו, תושפע גם סימטריות החגורה והיא עלולה לקבל מראה של גל או להיראות לא סימטרית ביחס לשאר היהלום.

נושא סימטריות האבן חשוב במיוחד כאשר מדובר ביהלום בהיר, כיוון שניתן לראות דרכו. ביהלומים בעלי רמת בהירות נמוכה לא ניתן לרוב לראות דרך האבן ולכן קשה יותר לשים לב אם האבן אינה סימטרית.

המכון לאבנים יקרות בארה"ב (GIA), מעריך את הסימטריות של החיתוך ע"י 7 דרגות. הדרגה הנמוכה ביותר הינה EXTREMELY POOR, שמשמעותה היא גרוע ביותר ואילו הדרגה הגבוהה ביותר היא EXCELLENT שמשמעותה היא מצוין. הדרגות הנפוצות ביותר בקרב צרכני היהלומים הם GOOD עד EXCELLENT.

אם בכוונתך לרכוש יהלום בעתיד הקרוב, עליך לזכור לבחון את רמת הסימטריות ע"מ לוודא את ערכו של היהלום וע"מ שהתכשיט שברצונך לרכוש אכן יהיה מבריק ונוצץ ויהווה תמורה נאה לכספך.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן