תכשיטי גוף – פירסינג

0
3551
תכשיטי גוף - פירסינג

ההיסטוריה והאבולוציה של פירסינג

תכשיטים מסוג הפירסינג היה פופולרי בקרב שבטים נודדים לפני כ 2000 שנהכפולחן שבטי. לעומת זאת בארצות כמו מצרים, למשפחת המלוכה מותר היה בלבד להשתמש בתכשיטי פירסינג.

ללוחמים הרומים זה היה סמל לכוח, לעומת תרבויות אחרות שתכשיטים אילו היו רק דרך שיפור היופי.

בימי הביניים, אמנות פירסינג גונתה על ידי ההמונים ונאסרה על ידי קהילות רבות. אך ההרגל חזר שוב לשימוש, כאשר החלו להשתמש בתכשיטי הגוף כדרך להתרברב בעושר ומעמד.

לפני כעשרים שנה, תכשיטי פירסינג נחשבו לסמל עבור בני נוער מרדנים. כיום, ענידת תכשיטי גוף הינה חלק מטעמם האישי של נשים וגברים בתכשיטים.

סוגים שונים של תכשיטים

התכשיטים הנפוצים בשימוש בפירסינג הינם חישוק לחץ ומוט. חישוק הלחץ הינו טבעת הלוחצת על גולה המשמשת כסוגר. במוטישנן גולות בשני הקצוות, כשבדרך כלל אחת מהן קבועה והשנייה מתברגת.

  • תכשיטי טבור – פירסינג הטבור, הידוע גם בשם פירסינג הבטן הינו צורה מאוד פופולרית של פירסינג.הטבור נחשב מפתה מאד, ויותר ויותר נשים בוחרות תכשיטים מסוג זה לקשט עצמן.
  • תכשיטי חוטם – פירסינג באף הינו נפוץ בקרב צעירים.כוכבים כמו מדונה ולני קרביץ נוהגים להתקשט בתכשיטי אף.
  • תכשיטי חזה – פירסינג פטמות כבר גם מאז ימי קדם.כיום אנשים רבים משתמשים בצורה זו של פירסינג לשיפור גירויים חושניים.
  • תכשיטי אוזן – תכשיטים לקישוט האוזן הינם הצורה הנפוצה והפופולרית ביותר לשימוש. פירסינג באוזן פופולרי בכל העולם, בקרב גברים ונשים כאחד.
  • תכשיטי גבה – פירסינג גבות פופולרי מאוד בקרב בני הנוער מזה זמן רב. סוג זה של תכשיטים אהוב במיוחד אצל כוכבי ספורט למינהם.
  • תכשיטי לשון – זוהי צורה מעניינת מאוד של תכשיטים.סלבריטאים כמו ג 'נט ג' קסון וספייס גירלז נוהגות לענוד סוגים שונים של תכשיטים על לשונן.

החומרים המשמשים לתכשיטי פירסינג

יש מגוון חומרים בשימוש להכנת תכשיטי גוף כגון אבנים יקרות למחצה, פלדה,ברונזה, כסף, טיטניום ועוד. זהב ויהלומים הם יותר ויותר בשימוש למטרה זו, למראה אופנתי ואלגנטי.

טיפול בפירסינג

חשוב להיות מודעים היטב לטיפול בגוף לאחר פירסינג. יש לודא לבצע פירסינג מקצועי, ולבחור איזור בגוף שאינו נוטה לאלרגיות ורגישויות.כמו כן מומלץ לבחור בקפידה את סוג החומר ממנו עשוי התכשיט, רצוי להקפיד על תכשיטים מכסף וזהב, ולהמנע ממתכות זולות.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן